ترخیص کالا از گمرک، مشاوره بازرگانی و کارگزاری گمرک

در این وبلاگ برای آن دسته از دوستانی که قصد تجارت و یا صادرات و واردات را دارند، مطالب مهمی را قرار خواهم داد.

ترخیص کالا از گمرک، مشاوره بازرگانی و کارگزاری گمرک

در این وبلاگ برای آن دسته از دوستانی که قصد تجارت و یا صادرات و واردات را دارند، مطالب مهمی را قرار خواهم داد.

مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی یا گمرکی به شخص یا شرکتی گفته می شود، که در ارتقاء یا بهبود عملکرد شرکت و سازمان هایی که در امور تجاری و بازرگانی مشغول به کارند و همچنین بازرگانان یاری می رساند.

همواره برای انجام امور تجاری نیاز به یک مشاوره گمرکی بسیار مهم و ضروری است، بسیاری از افراد هستند، که دارای سرمایه مناسب جهت اجرای امور تجاری در بخش داخلی یا خارجی کشور هستند.

اگر همین امروز یا همین الان تصمیم به ورود به دنیای تجارت را دارید، باید به شما بگویم که راهی بسیار تخصصی پیش روی شماست، راهی که قوانین مربوط به خود را دارد.

برای تجارت با هر کشوری شما علاوه بر اینکه باید به کلیه قوانین گمرکی کشور خود آگاهی داشته باشید، باید قوانین گمرکی کشوری که می خواهید از آنجا کالا وارد و یا به آنجا کالایی را صادر کنید را بدانید.

کار یک مشاوره بازرگانی خوب در این زمان مشاهده و آشکار می شود، که می تواند در پیشبرد اهداف شما در سریعترین و بهترین حالت نقش داشته باشد.

در زیر به برخی از فهرست خدمات ارائه شده در زمینه مشاوره‌های بازرگانی و گمرکی می پردازیم:

  1. مشاوره بازرگانی جهت اسناد تجاری مورد نیاز جهت گمرک و سازمان‌های مجوز دهنده
  2. مشاوره در خصوص تعیین دقیق تعرفه گمرکی کالا hscode و تعیین ماخذ کالا
  3. مشاوره در خصوص اقدامات لازم پیش از حمل کالا نظیر تنظیم اسناد تجاری، بازرسی کالا در مبدا، صدور بیمه نامه و …
  4. مشاوره در خصوص مجوزهای قانونی و مقرراتی کالاهای وارداتی و صادراتی و شرایط اخذ مجوزهای فوق نظیر ثبت سفارش بازرگانی، مجوز صنایع، مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی و غذا و دارو، مجوز مخابرات، مجوز استاندارد، انرژی اتمی و …
  5. مشاوره بازرگانی جهت خرید کالاهای وارداتی وبازاریابی و فروش محصولات صادراتی و انعقاد قرارداد تجاری
  6. مشاوره انتخاب بهترین شیوه حمل و عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل بین المللی
  7. مشاوره در خصوص برآورد و تخمین هزینه‌های تمام شده کالا از ابتدا تا درب انبار مقصد
  8. مشاوره در خصوص روش های معتبر پرداخت و گشایش انواع اعتبارات اسنادی و حواله‌های ارزی

 *برای امور ترخیص کالا احتیاج به ترخیص کار داردید.

مشاوره بازرگانی خارجی

در خصوص این مطلب باید گفت که ارائه مشاوره بازرگانی خارجی در خصوص واردات و صادرات کالا کاری کاملا تخصصی می باشد.

شرکت بازرگانی آوند حیات با داشتن مشاوران متخصص در زمینه بازرگانی و خدمات مشاوره بازرگانی خارجی , بهترین راهکار و سریع ترین مسیر را ارائه می دهد. متخصصان کسب و کار این شرکت بازرگانی موضوعات مورد مشاوره را تجزیه و تحلیل می کنند و راه حل های منطقی، قانونی را به بازرگانان جهت سوق به اهدافشان ارائه می نمایند.
اما برای سایر بازرگانان و شرکت های صادرات کالا و واردات کالا این سوال پیش می آید که یک مشاور بازرگانی چه کاری انجام می دهد و چه زمانی دریافت مشاوره بازرگانی برای یک کسب و کار ضروری  می باشد؟
در پاسخ به این پرسش می توان دلایل زیر را بررسی کرد که چرا یک کسب و کار به مشاوره بازرگانی بین المللی نیاز دارد:

  • مشاوره بازرگانی خارجی: پیش بینی و شناخت مشکلات  و اتفاقات موجود در بازرگانی خارجی و تهدید های قابل پیش بینی نشده یک سرمایه گذاری
  • مشاوره واردات و صادرات کالا :نیاز به تخصص و مهارت در امر واردات کالا یک بازار وارداتی و یا یک بازار صادراتی خاص.
  • مشاوره بازرگانی خارجی در راستای تغییرات قوانین واردات کالا و صادرات کالا و ترخیص کالا , روی غلطک انداختن کار هنگام مواجه با تغییرات در تجارت و بازرگانی بین المللی جهت پیش برد فرآیند کسب و کار.
  • با نگرش بر صادرات کالا و ارائه رهکارهای لازم در خصوص بازاریابی صادراتی با استفاده از آموزش واردات کالا از منابع اصلی در خارج از کشور و احیای یک سازمان قوی و جلوگیری از هدر رفت منابع شرکت های بازرگانی و تولیدی.
  • مشاوره در خصوص فرایندترخیص کالا و مشاوره واردات کالا و صادرات کالا و ارائه واقعیات پیش بینی نشده.
  • یک مشاور بازرگانی خوب در این مرحله زمان زیادی را صرف می کند و با هیات مدیره و کارکنان دیدار کرده و حتی امور مالی شرکت و بازرگان را تجزیه و تحلیل می کند تا جزئیات فعالیت کاری را برای رسیدن به هدف شناسایی کند.

    (چنانچه تمایل به آشنایی با مراحل ترخیص کالا از گمرک داشتید این مطلب را بخوانید.)

    شما باید برای مشاوره خوب خود به تمام نکاتی که در زمینه بازرگانی و تجارت گفته میشود عمل نمایید. تجربیات بسیار موثر است و در این زمینه می تواند بسیار بسیار کارساز باشد.

    (مطالب پینهادی : ارز گمرکی چیست؟)

    شرکت هایی که به عنوان وارد کننده کالا می باشند باید  با دریافت مشاوره بازرگانی بتوانند درک بهتری از بازار هدف خود داشته باشند و با آموزش تجارت در خصوص تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی محصول مناسب بازار هدف خود را وارد نمایند.

    و علاوه بر این آموزش صادرات کالا و واردات کالا آن ها را با رقبای بالقوه آشنا می کند و با شناخت نقاط قوت و ضعف می توانند تهدیدهای موجود را به فرصت های مناسب کسب و کار تبدیل کنند.
    چنانچه بخواهیم از مزایای مشاوره بازرگانی در تجارت بین الملل صحبت کنیم می توان به افزایش تخصص و کسب درآمد های بالقوه بازرگانی از حوزه بازاریابی صادراتی و واردات کالا با حداقل ریسک منطبق بر نیاز بازار هدف اشاره نمود.

    (مطالب پیشنهادی : کارگزار گمرک کیست و چه کمکی می کند.)

    مشاوره واردات و صادرات کالا

    توجه به این امر که در این روزها شرکت های بازرگانی و تجاری مختلفی که به دنبال راه های واردات و صادرات کالا و  محصولات خود به بازارهای داخل یا خارج از کشور می باشند و در این بین باید گزینه های متعددی را ارزیابی کنند و با داشتن اطلاعات بیش تری در خصوص تجارت خود تصمیم گیری نمایند.و با اطلاعات کاملی که در دست دارند باید برای تجارت خود در امور بین الملل تصمیم گیری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد